Isabelles värld

En blogg om livet med världens sötaste lilla tjej.

26 mars, 2009

Amanda

Söndagen den 22 mars 2009 var till en början en alldeles vanlig dag men framåt lunch började jag tänka att vår bebis nog började bli redo att träffa oss i verkligheten. Jag skulle följt med Isabelle på barnkalas på eftermiddagen men det fick pappa göra istället. Under tiden blev värkarna tätare men fortfarande hanterbara. När kalaset var slut och Isabelle kommit hem igen ringde jag till förlossningen som tyckte att vi skulle komma in. Vi ringde mormor och morfar som skulle ta hand om Isabelle och de mötte upp utanför sjukhuset. De var nog mer nervösa än både jag och Fredrik ;) Klockan var nu strax efter fem och inte kunde vi ana att vi bara två timmar senare skulle få se underverket som ni ser här nedanför...
Klockan 19.11 tittade hon ut, vår lilla tjej som vägde 2 920 g och var 48 cm.


Dagen efter fick Isabelle äntligen träffa sin lillasyster! Som hon väntat!




Hemma!

6 Comments:

  • At 26 mars, 2009 08:08, Blogger Anna said…

    Åhhh, *snyft och snörvel*, vad fiiin hon är lilla, lilla tjejen! Underbart jättesöt rentav och jag blir alldeles varm i hjärtat...

    Och så fina bilder på systrarna!!! Jag tyckte mig förresten verkligen se dig i Amanda på den översta bilden!

    Tänker massor på er och hoppas ni har det bra! Hörs när du orkar och hinner. Och du, vad skönt att allt gick så fort!

    Stor KRAM från mig!

     
  • At 26 mars, 2009 11:04, Anonymous Anonym said…

    Stort grattis! Vilken liten sötnos =) Skönt att allt gick bra.

    Kramar till er alla fyra!

     
  • At 26 mars, 2009 12:13, Anonymous Anonym said…

    Åhh så underbart!! Blir alldeles tårögd när jag läser dina ord och tittar på de fina bilderna.

    Stort grattis igen!!!

    Kramar

     
  • At 27 mars, 2009 15:19, Anonymous Anonym said…

    Grattis!!!
    Vad skönt att allt gick bra och fort.
    Träffade Ylli på stan igår, han hälsade.
    Kramar Viktoria

     
  • At 01 april, 2009 16:56, Anonymous Anonym said…

    Oooh vilken underbar liten tjej! Jätte stort GRATTIS från Nettan på FL! Kraaaam

     
  • At 01 april, 2009 18:07, Blogger Erica said…

    Tack för alla grattis!

    Viktoria - Tack för kortet, en trevlig överraskning bland räkningar och annan tråkig post :)

    Kram på er

     

Skicka en kommentar

<< Home